Protipiracka dohoda, je to krok v pred alebo vzad?

26. ledna 2012 v 21:37 | Lucerna |  Svet

- Svetom sa prevalila cunami v podpisovani Protipirackej dohody ACTA. Kedze zastavam nazor, ze onlain filmi zdarma su super, alebo ze aj pripadny pristup k filmov, knih a inych informacii je dobra vec, tak sledujem tuto aktivitu a myslienku o omedzovani a blokovani takzvanych piratov z neskryvanym a dlhodobym zaujmom.
- Dnes sa v Japonskom Tokiu konalo stretnutie 22 zastupcov EU. Stoho podla mna rozporuplnu zmlvu nepodpisalo len Nemecko, Slovensko, Holansko, Estonsko a Kypr. Cesko uz to podskrtlo, budiz vam pripadne internetove vlnobitie milostive.

- Nie je to zbitocnost? Neverim, ze by sa proti tomu nedalo zakrocit aj dnes.. je to skratka chromadna kontrola, kto co pozera, cita, pise a este ti to mozu aj obuchat o ksycht. Omedzovanie a cenzury stoho citit. Ste si isty, ze nemate ani za nehet nic pritiautorskeho?
- Takze od teraz pozor. Pretoze od teraz sa budu moct weby zablokovat, len na zaklade podozrenia a bez sudu. Blokovanie zahranicnych a cenzurovanie nie je vinimkov. Dufajme, ze sa nakonec stoho nestane blokovanie od urcitych informacii.

- Nie je to nahodu namiesto kroku v pred krok v zad? Naco to bude dobre.. aby sa ludia nedoplatili? Ved uz teraz sa dycha zo dna na den prostemu ludu stale tazsie a tazsie. Cenny len stupaju, stupaju a stupaju. Normalne mam strach aby ludia neboli na tom horsie ako v cachoch davno-nedavno minulych. Vtedy aspon mali vadsinu iste byvanie a pracu. Dnes? Dnes maju iste dane :D muhaha, ano pripadam si vtipna, velmo :D Dane a smrt je istota ako pred dvetisic rokmi tak aj dnes a nez nam to Boh pre vtipnost sveta a zabavu nasich dietok uchova, ze? :D Ehm, konec vtipkov frcime dalej..

- Dohoda bola vraj vytvarana uz roky a iba minuly rok sa jej znenie dostalo na verejnost. Je to vlatne utajovanie pred verejnostou.., z coho mali take obavi? Ak z nesuhlasom, tak u mna osobne trafili do stredu tercika. Noo, kto vie co este pripravuju a dozvieme sa rok (den?) pred schvalenim.. bude to isto mzunda, prca, haluz, sranda :D. Nj ale zas menej srandovne je, ze pre koho.. kto stoho bude profitovat :-O.
- Ak som spravne pochopila cele to rodeo, tak za zdielanie niecoho co sa usudi ako piractvo odpoja uzivatela od netu. Hmm, takze vlastne 24 hodin budu nase IP adresi monitorovane pre lepsie spanie firmam a organicaciam, ktore sa staraju (hlavne bohatnu) o autorske prava autorov ?
- Najvedsi problem je, ze sa mi tam zda byt medzera, neistota dokonca uz vo vylozeni vylozenych kariet. Nie je tam presne vyticene co a ako, takze toto cele mozu byt len moje neopravnene obavy (zeby?) a vse pojde po starom. Tiez ale aj hon na carodejnice.. piratom je vlastne skoro kazdy a nie, ze nie.
- Dohoda sa totiz tyka aj nehmotnych digitalnych diel. Takze pozorne porozmyslat skor nieco napisete, vytvorite, aj pripadne nakreslite, ci nahodu nieco podobne niekde uz niekto nemohol tiez spravit. Nechcete predsa teraz, ked uz skoro vse bezi cez net on prist? I ked, pri takejto masli co nam uviazali.. konecne znovu oziju kniznice, co myslite? Teda kym sa nepride na to, ze vlastne pozicavat namiesto kupenie knihy je protiautorske a uz nam ostane len priroda a sport. Este ze si Greci nenarokuju autorske prava na beh a ine sporty, bolo by to zhave, co myslite? Nie je to cele kapanek prehnane? Ved potom by sa muselo zakazat vsetko, ak by sa chcelo ist naozaj do detajlov.
- Nepaci sa mi to skratka a aj ked ju Slovensko zatial nepodpisalo, frflem. Ved je od toho len krok.

- V Europskom parlamente by sa konecne rozhodnutia mali prijat najskor v juni/cervnu,, pred tym to musia podpisat este ostatne krajiny EU a prejednat europsky parlamente. Ako informuje zive.cz v clanku na svojom webe. Ich cely clanok o tom si mozete pozret tu.

Omg, snad este pre istotu dodam, ze toto je len clanok o mojom nesuhlasnom (aj rozhorcenom) nazore o celej te veci.. Howg.




 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 pavel pavel | Web | 26. ledna 2012 v 22:33 | Reagovat

Já si nic nestahuji, takže to to mne není problém. :-)

2 Gabux Gabux | Web | 26. ledna 2012 v 22:42 | Reagovat

Já si stahuji věci a nesouhlasím s zrušením :)
Je to HODNĚ VELKÝ krok vzad! :)

3 Shariony Shariony | Web | 26. ledna 2012 v 22:43 | Reagovat

Napsala´s to hezky. Přijde mi, že se někdo chce obohatit na buzeraci druhých..

[1]: A co když zablokují někoho pro "podezření" z pirátství - ve skutečnosti kvůli informacím, které nechtějí, aby si přečetli ostatní? A písničky z youtube, psal jsi někde, že v německu nejdou tímhle způsobem poslouchat.. Ale nemusíme přebírat hned všechno od "západu"...
A vůbec, práva ničí snad doufám neporušuju a ani to neplánuju, ale chci svobodu slova!
:-)

4 Vendy Vendy | Web | 27. ledna 2012 v 0:29 | Reagovat

[1]: Pavle, ty nic nestahuješ, tak jseš v klidu.
Ale aby tě jednou někdo neosočoval za to, že fotíš na veřejném prostranství!
Případně nevybíral poplatek! Myslíš, že se to nemůže stát? Zlodějská OSA tomůže uzákonit.
Luci:
Dnes jsem četla na novinkách o hackerském útoku a taky jsem četla spoustu komentářů, se kterými většinou souhlasím.
Se svým článkem máš pravdu, bohužel, myslím že máš velkou pravdu a je to smutné.Ale mě už se zdá pěkně dlouho, že tenhle svět se potichounku a nenápadně stává špiclovským světem a 1984 za chvíli bude v reálu.
Tohle je krok vzad.
Platím si za internet, s každým koupeným CD nebo DVD platím autorské poplatky, platím rádio a televizi a teď se prý má platit (pro zlodějsou organizaci OSA) i z prázdných DVD. Za chvíli budeme platit za papíry a tužky.
Četla jsem v těch komentářích, že prý museli OSE platit i jakýsi hudebníci, kteří hráli své vlastní skladby. Takže - ty něco vymyslíš a pak to musíš zaplatit. Trochu prdlé, ne?
Je mi z toho smutno.
Je to rozhodně krok zpátky.
A to, co se děje u nás, je několik kroků zpátky.
(Dnes jsem poslouchala chvilku Jílkovou a Kalouska a s posledním vypětím sil jsem si vyslechla jeho citlivé prohlášení, že i on má maminku důchodkyni a že se též o ni musí postarat. Takže o své rodiče důchodce by se měly starat také děti. Což o to, jsem pro, ale plat páně Kalouska dává rozhodně větší možnosti pro starání se o rodiče, než plat normálního člověka. Který je třeba notabene bez práce.

5 pavel pavel | Web | 27. ledna 2012 v 1:26 | Reagovat

Já myslím že ta polévka není tak horká jak se uvaří a že k nějakým velkým sankcím za drobné přestupky nedojde. Každopádně záměrně by se nikdo neměl kopírováním obohacovat na úkor druhých. :-)

6 Janinka Janinka | Web | 27. ledna 2012 v 7:45 | Reagovat

No jo, tak naši milí anonymové nám naší podepsanou dohodu vrátili a hackli server Ochranného autorského svazu a Vlády České republiky. Začínají mi lézt na nervy.

7 Berry Berry | Web | 27. ledna 2012 v 8:13 | Reagovat

Já bych se asi smála, kdyby někdo nahlásil třeba naši třídu za sdílení některých školních materiálů na ulozto.cz. I po komprimaci je to příliš veliké, tak se to hodí tam a každý si to stáhne. A nemáme na to autorská práva, máme to poskytnuté odv yučujícího. Toto se řeší jak? :-)
Ještě mě pobavilo, když jsem si jednou chtěla pustit jedno video od jednoho zpěváka - byl to jeho autorský účet a měl tam nahranou píseň. Z autorských práv byla píseň zablokována - naprosto jsem nepochopila, jaká autorská práva, když to byla jeho improvizace, jeho video a jeho účet...

8 Beatricia Beatricia | Web | 27. ledna 2012 v 9:57 | Reagovat

Obdivuju tvůj zasvěcený článek, je to skvěle podáno. Já tuto problematiku také sleduji docela s obavami, že se jednoho dne, my blogeři, nedostaneme do svých blogů, protože budou zablokovány, ne-li zrušeny. Dnes se můžeme dočkat čehokoliv, aniž bychom měli možnost se bránit. Já si občas stáhnu nějaký obrázek pro animačni tvorbu, ale vždy uvedu zdroj, ale stejně mi asi hrozí sankce. :-((

9 Lucerna Lucerna | Web | 27. ledna 2012 v 11:28 | Reagovat

Dakujem vam za vyjadrenia. To aby samotny autor platil organizacii za vlastne dielo je samozrejme uz pripad sam o sebe, postrada najmensiu logiku 8-O.

Od vcera mam problem z prihlasenim do mojho uctu.. ked chcem ist na blog.cz tak mi vyhodi bielu obrazovku a jedine slovko - sandan
Co to ma do byt, preco nemozem spravovat blog ??? co myslia tym ang. slovickom piesok? to im hrabe??

10 Beatricia Beatricia | Web | 27. ledna 2012 v 12:15 | Reagovat

Beruško, díky za hezoučkou vtipnou pochvalu. Ale jinak jsem velice vynervovaná, že ti nemohu a neumím poradit. Mně stránka blog.cz pro přihlášení funguje O.K. Takže netuším, co by to mohlo být u tebe. Slovo sand je písek, ale sandan je nějaká zkratka, kterou neznám. V nejhorším se obrať na administraci. Mně vždycky poradili. :-)

11 Lucerna Lucerna | Web | 27. ledna 2012 v 20:19 | Reagovat

[10]: uz som im poslala spravu. Najviac ma stve, ze z mobilu v meste z kaviarne mi to slo, ale doma ako keby sa to zatlo :-|. No co pockam.. musi to byt daky omyl, ved ja som sama nevinnost.. :-D

12 Vendy Vendy | Web | 28. ledna 2012 v 2:07 | Reagovat

Mně se to taky stalo. Ale dnes blog funguje, a jak u tebe, už se do administrace dostaneš?
Když ti něco takhle kiksne a nespraví se to třeba do několika hodin, normálně se obrať na adminy z Blogu... :-?  8-)

13 zahradník na cestách zahradník na cestách | Web | 28. ledna 2012 v 6:00 | Reagovat

Milá Lucernička, prišiel som Ti sem poďakovať za Tvoj pozdrav na mojom novom blogu. Ďakujem za návštevu i milé slová. A pritom ďakovaní vidím veľkú diskusiu o pirátstve a vecami s tým spojenými. A tak mi to nedá, aby som sa nevyjadril i ja.

Musím uznať,že sa chvíľami v oblasti autorských práv niekedy dejú veci priamo neuveriteľné,ba až drzé. Pri nákupe počítača som sa napríklad dozvedel, že jedna z položiek, ktorú platím je akýsi poplatok ochranným zväzom za nelegálne kopírovanie autorských diel. Akosi automaticky sa už počíta s tým, že kto vlastní určitú počítačovú techniku či kopírku od istej úrovne vyššie, je celkom logické, že to má z dovodov pravdepodobne nelegálnej činnosti. Je pravda, že politici sú náchylní situáciu zneužiť a využiť vo svoj prospech, ale zámienku pre tieto výmysly a nezmysly dostávajú často od nás - bežných ľudí.
Už taký názov politického zoskupenia, ktorý nesie slovo "pirátsky" je riadne šťuchnutie do osieho hniezda. Ozajstní piráti boli odvždy banditi a skrachovalé existencie, ktorí kradli a zabíjali.
Čo sa týka autorských práv, spoločnosť sa rozdeľuje na tých,ktorí obsah chcú zdarma využívať, a na tých ktorí ho tvoria. Lucerničko, ja určite nesúhlasím so všetkými zmenami, ktoré vznikajú - ale niektoré z nich majú logický dovod.

Uvediem to na svojom príklade. Časť mojej práce, možno povedať obživy, spočíva v autorskej činnosti. Súvisí to s mojim hlavným povolaním, ale je to autorská činnosť. Podľa potreby píšem záhradnícke články pre časopisy, ktoré ich potrebujú. Aby som taký článok mohol urobiť, potrebujem urobiť vlastné fotografie, získať potrebné informácie, preveriť ich a dať im hlavu a pätu. Často sa tak deje po nociach alebo cez víkendy.Stojí to nielen čas, vzdelanie, ale aj peniaze. Potom odošlem článok do redakcie a čakám. Keď vyjde, čakám na honorár. Niekedy čakám dlho a niekedy veľmi dlho. A často ešte pred tým, než svoj honorár fyzicky dostanem, objavím svoj článok na internete pod hlavičkou celkom inej spoločnosti. Áno, zdroj je väčšinou uvedený, ale to že som tam podpísaný ešte stále neznamená, že z toho vyžijem.O autorskej odmene samozrejme ani chýru ani reči. V takom prípade mám potom pocit, že som bol "pirátsky" okradnutý.

Podobné je to aj v iných oblastiach. Filmy sa tiež nenakrúcajú zadarmo, textári a skladatelia tiež posielajú svoje deti do školy a platia účty za elektriku. Autorské poplatky nesúvisia so slobodou slova a právom na informácie. Tiež by sme ľahko mohli tvrdiť, že máme právo aspoň na základné potraviny a predsa si nechodíme do obchodu pre chlieb a maslo zadarmo.

Ak budú vznikať všelijaké platformy, ktoré budu skryte či verejne tvrdiť, že krádež je vec legálna, nesmieme sa politikom ani najmenej diviť, že nám to potom všetkým pekne osolia. A vo finále dosiahnu oveľa viac, než v začiatku tvrdili, že potrebujú.
Lucerničko, prajem pohodový deň a nech sa Ti všetko darí.

14 Beatricia Beatricia | Web | 28. ledna 2012 v 9:52 | Reagovat

[11]: Jsem velice zvědavá, jestli se tvůj problém se stránkou blog.cz už upravil. To může potkat kohokoiv, kdykoliv a proto by mě zajímalo, jak se to vyřešilo. Přeju ti krásný víkend. :-)

15 Lucerna Lucerna | Web | 28. ledna 2012 v 20:53 | Reagovat

[12]: Uz som im napisala a nie este stale mi to nejde.. nuz aj tak nie som denny bloger, tak pockam :-D

[13]: To akoze neprotestujem, isto treba chranit autorstvo.. ale na druhu stranu sa mi nepaci ze 90% dostanu sm.jdi, ktory si vravia ochrancovia a niede vo vile zo zbierkov ferrari sa vysKieraju svetu. Chrania len profitujucich a ako vies sam a na ostatnych sa z vysoka vykaslu.
Ja som tym chcela len poukazat na to, ze je obal sice mozno fajn.. ale v nutri cokolada nie je :-) cital si tu dohodu? nadpis niekedy pre dobro veci nestaci a pre podozrenie odpajat je lahko zneuzitelna vecicka.
Uf je to tazko a mne slo nie len o vyjadrenie mojho nazoru, ale aj vasho :-D Potesene pozeram, ze sice riedko, ale za to o to zaujmavo a "zhavo" sa tu vysluvuju nazory :-D. AJ tebe pekny den, dik za koment:).

[14]: Este nijako, pockam ci sa mi po vykende ozvu, alebo sa to snad samo napravi - zatial str. sandan pokracuje dalej ;-)

16 Shariony Shariony | Web | 28. ledna 2012 v 22:55 | Reagovat

Normálně jsem to už taky viděla - koukla jsem se na web pirátské strany, a když jsem přešla na blog.cz - bílo a slovo "sandan". Teda, dost mě to vyděsilo. Musela jsem to zavřít a znova otevřít...

17 Beatricia Beatricia | Web | 29. ledna 2012 v 10:36 | Reagovat

Zlatíčko, připojuju se ke štafetě Beautiful blog a potvrzuju výběr u Vendy, takže to srdíčko ocenění máš i ode mne. :-)

18 Lucerna Lucerna | Web | 29. ledna 2012 v 16:08 | Reagovat

[16]: hm, pruser.. moc si ma nepotesila

[17]: Dakujem Beus, vazim si to :-)

19 Shariony Shariony | Web | 29. ledna 2012 v 22:07 | Reagovat

[18]: Napiš mi pak prosím, jestli ti něco k tomu odpoví...

20 bludickka bludickka | Web | 30. ledna 2012 v 12:47 | Reagovat

Hodně dobrej článek, fakta i názor dohromady, to se mi líbí. Přečtu si takovejhle článek radši než nějakej ve zprávách. Dneska se chystám na diskusi na toto téma do Crossu. Tak jsem zvědavá, jestli se dozvím něco přínosného.

21 Mniška Mniška | Web | 1. února 2012 v 17:12 | Reagovat

Tvůj článek je fakt dobrý, na mnoha místech jsem se pousmála, protože umíš věci podávat opravdu vtipnou osobitou formou, a to i v případě, že jde o takovou vážnou věc. Přiznám se, že jak jsem teď byla dlouho bloklá, tak jsem svět moc nepozorovala, takže o těchto Actech teď čtu od Tebe poprvé. (Jsem to ale zaostalé opičátko, co?). Nicméně, ačkoli povětšinou nic nestahuji, protože mám strach z chladnokrevných virů, které se šíří všude, Tvůj článek mě přesvědčil s Tebou souhlasit, protože, jak se zdá, nebude to jen o zrušení "stahovacích stránek", ale bude to opravdu velmi přísné. Náš profesor, který je zároveň právníkem, nás upozorňoval na to, že ačkoli to na první pohled ještě nemusí vypadat, vláda se opět snaží mít nad vším a nad všemi kontrolu a utahují se opasky. Všechno se opakuje a za chvíli tady bude diktatura. Vláda musí mít nos ve všem, kontrolu...všichni jsme třeba dohledatelní díky pasu, jsme zase pod čísi kontrolou, která teď bude vládnout i na internetu. Proč si třeba nevzali na paškál porno nebo podobné nesmysly? Proč vždycky, když se vláda v něčem šťourne, to má zbytečný a málo smysluplný efekt? Fakt...zastřelit je všechny tam v tom parlamentě...bombu jim tam hodit. Jej...teď by to mohlo vypadat, že podněcuji lidi k útoku na bezbranné poslance...No, je to vyjádření mé nespokojenosti.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama