Pisane pribehy a ich druha tvar ...

8. července 2011 v 19:29 | Lucerna |  Filmy

... ich premena na obrazkovy pribeh - pribeh filmu

Je mnozstvo filmov, ktore su zalozene na kniznej predlohe. I ked musim podotknut, niekedy je to tazko postrehnutelne :). Casto je film len tien knizky, ci parodia na nu. To je jedna z veci ktore ma nutia k presvedceniu ze keby nejaku knihu napisem, tak by som ju nedovolila s filmovat. Je to ako povolit karikaturu vlastnej osoby.
Nuz, ale su aj vynimky. Su aj filmy, ktore si clovek moze uzit a neurazia tvorcu toho pribehu. Nie je ich vela, ale existuju reziseri, ktory este z celkom slusnym scenaristom vytvorili nieco ako legendu filmov, vytvoril klasiku. Klasiku, ktora nezradila knizneho autora.

Klasika knizneho pribehu a karikatura knizneho pribehu.
Rozhodla som sa zopar z nich rozdelich do tychto dvoch skupin. Este podotknem, ze je to cele moj osobny nazor.. kto ma na danu vec iny, tak prosim.. Preco nie, mate moznost ho napisat do komentu :). Ale mierumilovne prosim :)!



- Klasika -

Pan prstenov
film- Fantasy/ Dobrodružný, Režia Peter Jackson, USA/ Nový Zéland, 2001, 2002, 2003
kniha- britsky sipsovatel John Ronald Reuel Tolkien
Su tam urcite veci, ktore ako milovik kniznej predlohy som po prvom pozreti musela prehltnut. Vsak dokazat vtesnat do par hodin celu knihu je umenie. Rozmyslet si kde casu ubrat a co vynechat, kde naopak neplitvat. To by vsak musel postupne skopirovat ku kazdemu filmu co sa tu obiavi :).
Je to klasika, dobre a plunulo natocene. Da sa na to divat aj x-krat a po pozreni nemate pocit, ze to bola jedna velka strata casu. Vsetky diely na sba navazuju ako jeden. Kostymi, akcia, zaberi.. vse je super. Teda ak neratam par veci ktore mi doteraz su trochu luto, ale clovek to musi ako som spominala prehltnut.
Poznamka - Chcela by som raz videt nezostrihanu verziu jednotky. Myslim, ze to doda filmu iny, este vedsi rozmer. Nieco ako ked si pozrete nezostrihane Kralovstvo nebeske. V ktorom musim podotknut ma cesky dabing a zostrihanie filmu vydesil. Tam ustrihali vela dolezitych veci. Zmenilo to mnoho, az prilis mnoho.. Ak nemate original nezostrihany, tak si aspon zozente slovensky dabing, ci original s titulkami. Po pozreti snad pochopite o com vam tu vykladam.
A nedivajte sa prilis casto na Par Parmenu, pretoze ked si pustite povodny film budete mat nutkanie sa pri niektorych pasazach v Pan prstenov a spolocenstvo prstena zo zaciatku uskrnat. Aspon ja som mala :)).

Pycha a predsudok
film- Romantický/ Drama, Režia Joe Wright, Velká Británie/ Francie, 2005, 127 min
kniha- britska spisovatelka Jane Austen
Dost dobre zhrnuty pribeh. Obzvlast si ma ziskala Elizabeth (Keira Knightle). Bola pre tu rolu ako stvorena. Da sa povedat, ze dodavala tomu smrnc i ked aj ostatny herci sa vedeli skoro dokonale vzit do svojich postav.
Poznamka - moj oblubeny film a kniha

Otec prasiatok
film- Drama/ Rodinný /Fantasy /Komedie, Režia Vadin Jean, Velká Británie, 2006, 189 min
kniha- britsky spisovatel Terry Pratchett
Na prvy pohlad si clovek vsimne, ze reziser nemal ohromujuci rozpocet. Takze prihliadnutim tu a tam.. musim povedat, ze je to super film a osobne som sa dobre bavila. Je pravda, ze aby clovek ocenil niektore okamihy filmu (osobity humor), musel by citat knihy. Zaujmalo by ma co by sa stalo, keby sa na jeho knihu (to je skoro jedno ktoru) kukol aspon jednym ockom niektory z tych lepsich reziserov. Alebo viem? Ak by to nejakou prisernou nahodou nepobabrali, bola by to filmova bomba! :)
Poznamka - ak neviete co k citaniu, tak odporucam knihy Terryho Pratchetta. Ja mam snich najradsej postavu Kapitana Elaina a.. a nez to znie ako divne, tak aj Smrta. Su zfilmovane este jeho dalsie dve knihy.
Faba kuziel mala viditelne vedsi rozpocet a celkom prijemne dej. Jedine co mi trochu viac vadilo bolo stvarnenie postavy patriceja. V Zaslanej poste, naopak som suhlasne prikyvla. Tak nejak som si ho prestavovala :).


- Karikatura -

Stoparov sprievodca po galaxii
film- Dobrodružný/ Komedie/ Sci-Fi, Režia Garth Jennings ,USA / Velká Británie, 2005, 104 min
kniha- Douglas Noel Adams
Zaciatok filmu ma nechaval v napeti, co to bude zac. Ako to vsak pokracovalo stale dalej a dalej.. tak sa mi na tvari najskor vytvorila vraska a potom sklamany vyraz. Zla parodia na knihu a aj dost chaby film, ktory sa snazi zit z kniznej slavy.
Poznamka - pri knihe som sa bavila, pri filme to bolo len cakanie na nieco co neprislo.

Eragon
film- Sci-Fi/ Fantasy/ Akční, Režia Stefen Fangmeier, USA/ Velká Británie/ Maďarsko, 2006, 104 min
kniha- spisovatel USA Christopher Paolini
Pobabrali tam co mohli. Je to jedna velka a podla mna vobec nie vtipna parodia na knihu. Ale ano, v niecom je to podobne.. pasuju mena a hlavna linia pribehu. Naozaj to je tam ako nasiel mlady chalan vajce draka a potom sa dostal k rebelom kde sa udiala bitka. V tychto slovach to vsak hasne.
Nie a este raz nie hercom postav. Napriklad elfka risava a slintajuca nad Eragornom? Ci Eragon slatky blodacik a aj bratranec, ktory navyse uteka pred armadov? NIEEE! Nazgulovia mali vypadat uplne inak, kde maju ten zobak.. scenar, dej filmu mal vypadat inak. Dalsie casti ani nemohli natocit, pretoze ich film dostal do slepej ulicky, mnostvami prikrasleni a zmien. Ci skor preludov?
Bezpochyb sa u mna zaradil medzi najhorsie natocene filmy podla kniznej predlohy. Odstrasujuci priklad toho co sa moze stat z vasou knihou ak ju pustite z dohladu.
Poznamka - Pripomina mi to moje sitie bluzky na strednej. Golier bol tak "pevne vystuzeny", ze by dokazal existovat ako samostatna jednotka, medzi nami snazila som sa o tom presvedcit aj profesorku... Mala tri druhy gombikov, co som jej vnucovala ako modny navrharsky hit. Plus ani nebola velmi dokonale usita a ona bola staromodna detajlistka. Ale ved ja nie som krajcirka, tak antitalent sitia nejak prezijem, no nie? Nuz, ked tak nad tym rozmyslam uz asi viem, preco ma tak neznasala a ze mi to pri maturach dala pocitit :D.
A Eragon? Este by som musela tu bluzu doslednejsie dokatovat, ak by som to chcela ferovo prirovnat. Asi tak aby vobec ziadnu bluzku nepripominala, az na to ze by tam boli gombiky a snad ten vlastny zivot zijuci golier.

Winnetou I
film- Western/ Dobrodružný, Režia ,Západní Německo/ Jugoslávie/ Itálie, 1963, 97 min
kniha- Nemecký spisovatel Karel May
Nie vzdy je film ako taky zly, aj ked ma s pisanym dielom malo spolocne. Netvrdim ze je to zly film, to nie. Film na sobotny rodinny vecer, je to dobry. Vsak ukamenujte ma, ale patri do kniznych karikatur a tom tu je taraz rec, takze musim byt neoblomna. Ako mala som milovala Mayovky. Uz na zakladke som mala precitane vsetky jeho knihy.. a jeho filmove podoby neboli moc uspokojive.
Napriklad mi dost vadilo ked si na znak bratrstva podrezali zily.. ("dakujem ti ze sme spolu zili, pretal som si zily.." No Name). No, ano malo to byt drsne, ale mne to aj tak tak neprislo.. No tak som sa porezal, ouuvejz, ani okom nemrknem. Skor som pochopila ked v knihe sa porezali na ruke dali tu krv do pohara z vodou a potom to vypili. Nevravim, ze to bolo chutne, ale tvrdim ze to bolo lepsie. FIlm bol len tien knihy, taka inspiracia ale nie Mayovka.
Poznamka - to plati zhruba pre vsetky s filmovane Mayovky. Je to inspiracia, ale nie predloha. Len si povsimnite, ze reziser chce romantiku za kazdu cenu. Vynikajuci priklad je Rybana, ktora vo filme miluje Winetoa a v knihe ho naopak vobec nemiluje.


PS: celkom ma to bavilo a myslim, ze si to v buducnosi este pri par filmoch zopakujem :D.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 mouse-teo mouse-teo | Web | 8. července 2011 v 19:39 | Reagovat

To je filmůů...

2 Lucerna Lucerna | Web | 8. července 2011 v 19:46 | Reagovat

[1]: a to som sa este len zacinala rozbiehat :-D

3 Shari Shari | Web | 8. července 2011 v 20:01 | Reagovat

Pán Prstenů je skvělý, jako kniha i jako film, i když kniha je podle mě přeci jen ještě o kus lepší. O Vinnetouovi jsem nevěděla, že se od předlohy tolik liší, možná by mě kniha byla bývala bavila víc.. ty filmy mě až tolik nenadchly.
Ještě bych k hodně povedeným filmům přidala Forresta Gumpa (kniha byla hodně vtipná, film na rozdíl od ní občas smutný - a i když odlišně, tak obojí krásně zpracované) Pianistu a stopro i Nekonečný příběh :).
Musím pochválit bezvadně a originálně pojaté téma! :-)

4 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. července 2011 v 21:41 | Reagovat

Bohužel jsem zastánce toho, že dobrá kniha nejde zfilmovat. Krom toho já mám u knihy svou fantazii, takže už když vidím, že obličeje a prostředí se liší od mé představy, jsem rozladěná. Pokud film vidím dřív nebo na mě kouká z billboardů, tak jsem naštvaná, že pak už hrdiny vidím tak jako režisér. Např. u Harryho Pottera jsem viděla hrdiny jinak, ale už mě vždy naskáčou filmoví představitelé, kterých je všude plno. Film se mi vůbec nelíbil. Viděla jsme tři díly. Rowlingové to zazlívám. Knihu vystavěnou na fantazii, bych nedovolila zfilmovat. Do filmu se nepodařilo dát ani úrovně pro dospělé čtenáře :-(

5 Janinka Janinka | Web | 8. července 2011 v 21:55 | Reagovat

Pán prstenů je klasika, to bez diskuze.
A to šití halenky mi něco připomíná, na střední škole se mě to taky snažili naučit. Mě, která si vybrala obor ekonomie! :D

6 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 8. července 2011 v 21:56 | Reagovat

Ještě nikdy jsem nebylo tak rádo, že mám pravdu :-)

Je to skvělý článek - už jsem chtělo stvořit podobný a když jsi mi teď připomněla mou vizi, asi to udělám! Rozdělení do kategorií se ti vydařilo veleskvěle a Stopařův průvodce vskutku není ničím jiným, než směšnou a smutnou hrou na čekanou. Mimochodem - všichni se mi smějí, že si představuji Zafoda Bíblbroxe podobně jako dvouhlavého Morba z Fjúčúrámy, pro ukázku:
http://www.oocities.org/zoidberg_fan/scanart/morbo.gif
Nevím proč, mě to prostě naskočilo - jen podobně, ale přece je to nejblíž :-D Někdy si ho musím nakreslit!
První Pán Prstenů nesestříhán je SLAST, úplně vrním při hudbě i mistrovství Iana McKellena, zkrátka to má nezapomenutelnou, "tolkienovskou" atmosféru.
Vůbec... jeden z mála filmů, jež se vyrovnají knize, je třeba Kmotr - tam je vynikající obojí. Jdu si asi sednout a napsat ten článek :-D

A když už jsem u toho, tak závěr nostalgické okénko a doporučení pro nezna(boho)filmy:

Jediný snímek, který je lepší než kniha, je Shawshank Redemption od pana Darabonta.

7 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 8. července 2011 v 21:59 | Reagovat

[4]: Ani trojka se ti nelíbila?
Vězeň z Azkabanu dosadil do křesla (při čtení) a do židle (při filmu) i mě, zaryté nepotterofilní stvoření - a to je co říci! Vždyť má tak perfektní atmosféru a odsýpavý, nepředvídatelný děj... Mohlo bych se na to dívat popáté a stejně si budu myslet, že je všechno ztraceno.

8 Jarka Jarka | Web | 8. července 2011 v 22:09 | Reagovat

Knížky se s filmy dají srovnávat velmi těžko. I ten, o kterém řekneme, že byl pěkný, nesahá knize ani po kolena. Knížka může jít víc do hloubky, vidí hrdinům i do jejich myšlenek, to film neumí. Film musí příběh hodně sestřihat, děj okleštit a zjednodušit. Zatím jsem neviděla film, který by předčil knihu. :-D  ;-)

9 Tracy Tracy | Web | 8. července 2011 v 22:54 | Reagovat

Pěkně napsané, líbí se mi, jak jsi napsala toho Vinnetoua, souhlasím s tím. :)

10 Vendy Vendy | Web | 8. července 2011 v 23:16 | Reagovat

U adaptací knih nečekám nikdy zázraky a většinou jsem proto příjemně překvapena.
Tvůj článek je ohromný, sepsala jsi to vynikajícně a skoro ve všem s tebou souhlasím. Vlastně asi úplně ve všem, Pán prstenu je fantastický a myslím že převod na filmové plátno se povedl a je vidět, že Jackson tomu věnoval opravdu všechno své úsilí. Na rozdíl od Eragona, který shodil fantasy filmy někam na spodinu, Pán prstenu fantasy filmy vynesl na nejvyšší příčku.(Nemusí se mnou všichni souhlasit, ale mně se to tak jeví).
Harry Potter zfilmovaný se mi líbí. Jen to prostě beru jinak než knihy a ani filmy nedokázaly sebrat mou původní představu hlavních hrdinů (asi shodný s mou představou je Ron). Souhlasím s MChSzAC,že třetí díl Harryho Pottera vystřelil aspoň o dva stupně výš než první dva.
Otce prasátek jsem neviděla, takže nemůžu posoudit, ale viděla jsem Barvu kouzel a myslím že to nebylo nejhorší, i když na knihu to nemá, taky Zaslaná pošta nebyla špatná, podle mě si dali záležet... pořád lepší než Eragon. A když už jsem u toho Eragona, to je opravdu příšerná adaptace, připadá mi, jako by si režisér řek - no tak to teda natočíme, když je teď fantasy v módě, i když se mi do toho vůbec nechce... ???
Pýcha a předsudek je román, který snad při troše snahy nelze zkazit. Skvělý námět a také skvělý film, i ten s Keirou, i ta šestidílná série z roku 1995 s Colinem Firthem.
Stopařova průvodce jsem neviděla, tedy ne to poslední filmové zpracování. Ale viděla jsem seriál asi šestidílný, natočený zřejmě už před lety, efektů moc neměla a připadalo mi to dělané na koleně, ale tahle verze se mi líbila.
Vinnetou... těžko říct, jestli je to parodie nebo pohádka o indiánech. Asi je to film pro určitou věkovou skupinu, i když nevím, jestli dnešní zparchantělá jedenáctiletá mládež by to dokázala ocenit... :-D
Vinnetou se mi líbil, když jsem byla malá, a vůbec mi nevadilo, že se dost liší od knihy. Byl zjednodušený a zromantizovaný, knihy byly lepší, výraznější. Dnes mi zjednodušené připadají i knižní Mayovky, ale dosud se mi líbí Old Surehand, má zajímavý děj a zajímavé zvraty.
Ale podobně zjednodušená a zromantizovaná byla i Angelika, bohužel, sice s krásnou hudbou a nádhernými kostými a skvělou výpravou, ale s naprosto plytkým zamilovaným příběhem. Jestli jsi četla knihu (knihy), tak si to dovedeš představit. Knihy jsou totiž daleko lepší, a daleko převyšují filmovou adaptaci.

Mimochodem, na jakou školu jsi to chodila, že jste tam šili halenky? :-?  8-)

11 Vendy Vendy | Web | 8. července 2011 v 23:18 | Reagovat

Ještě jednou - k té nesestříhané verzi Pána prstenu - to myslíš jako úplně nesestříhanou verzi? Tu, o které mluvil Jackson v jakýchsi bonusech, kde říkal, že z natočených materiálů by se dal udělat desetihodinový film, který by nenudil? (A mluvil zatím jen o prvním díle... :-D)
Jinak - nevím, jestli to víš, ale existuje rozšířená verze Pána prstenu, všechny tři díly prodloužené, odlišné od osekaných kinoverzí. Navíc bez dabingu, v originálním znění s titulky.

12 Beatricia Beatricia | Web | 9. července 2011 v 8:24 | Reagovat

To je špičkový článek - obdivuhodný. Věnovala jsi mu hodně času a krásně téma vyjádřila. Já zastávám také názor, že román nelze dokonale zfilmovat. Každý si udělá při čtení představu o hrdinech a film se samozřejmě liší. Také nelze ve filmu zachytit všechny nuance knižní předlohy. A nakonec ti skládám poklonu. :-)

13 Illian Illian | Web | 9. července 2011 v 10:54 | Reagovat

Páni, úžasný článek. S většinou souhlasím, některé nemohu posoudit, protože jsem knihu nečetla (no jo, Karel May prostě není nic pro mě :-D). Všimla jsem si, že tu zmiňovali i Harryho Pottera a ten mi v článku, promiň, trochu chyběl, jenomže na druhou stranu, na něj by se snad dalo napsat x-stránek a stejně by se neřeklo vše. Celkově jsi to úžasně vystihla a líbí se mi to, takže tu vlastně jenom blábolím. Omlouvám se :-D

14 Illian Illian | Web | 9. července 2011 v 10:56 | Reagovat

Ou, zapomněla jsem na jednu maličkost. Znáš Hvězdný prach? Film a knihu podle které to je? Kniha končí v podstatě úplně jinak a dává tomu trochu...no hlubší význam, zatímco z filmu je v podstatě pohádka se šťastným koncem, je to docela škoda, ale podobných je mnohem víc. No a stejně je nejhorší když se udělá kniha podle filmu, to nesnáším...:D

15 Vendy Vendy | Web | 9. července 2011 v 12:02 | Reagovat

[8]: Já ano!
Tak třeba Jak přicházejí sny. Nebo Forrest Gump. Věk nevinnosti. Snad i Markéta Lazarová. Vampires diaries - o sto procent lepší než knihy.
Filmy, které se přinejmenším vyrovnaly předloze - již zde zmíněný Kmotr, Zelená míle, Vykoupení z věznice Shawshank, Svět podle Protta, Rozum a cit, Pýcha a předsudek, Vzpomínky na Afriku, Šógun. Těch filmů je dost, jen jsme zavrtaní v představě, že kniha nelze zfilmovat... 8-)

16 Labanda © Labanda © | Web | 9. července 2011 v 16:17 | Reagovat

moc zajímavě pojetí tématu týdne to by mě ani nenapsadlo napsat na to takový článek, palec nahoru ;-) :-) a tu colorku chci pls vidět, já si všimla u majitelky blogu komentu tvýho o tom, jak ti to chválila, tak to pls chci také vidět, jestli budu moct? ;-) :-)

17 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. července 2011 v 16:52 | Reagovat

Povedené je filmové zpracování "Hlavy XXII", jak film tak knížka mají svoje kouzlo.

18 Lucerna Lucerna | Web | 9. července 2011 v 17:13 | Reagovat

[3]: Pan prstenov je jednoducho luxusny :-D a Vinetu sa az moc lisil od knihy 8-O
Tych filmov je strasne vela, zarazila som sa aby som neurobila zbitocne giganticky clanok :-D ale planujem urobit pokracovanie :-D
[4]: nuz sfilmvat by aj sla ale podla mna je to silna kava, nic pre reisera amatera :-D stym rozladenim som na tom uplne rovnako :-) HP je slaby.. osobne doteraz nemozem niektore veci prehltnut a to hlavne pri jednotke.. a vsak trojka je dobra, je to moj oblubeny filmovy diel :-D a to Pottera moc nemusim..
[5]: ja som zas mala navrharstvo.. kreslenie bez problemu ale ked som si mala aj narisovat strih a nasledne usit, tak vznikol PRoBLeM :-D
[6]: jasne urob to !:-D som na to zvedava :-) pri Zafodovi by som spadla na zadok kebyze nesedim, ked isiel ten film.. myslim ze akakolvek predstava je lepsia ako ta, ktoru nam tam nanutili ??? :-D
[8]: jasne, v knihe mas ukritu vlastnu fantaziu, je to intimnejsie :-D ale myslim ze niekedy moze byt lepsi film ako kniha.. mna napada napr. Posledny mohykan, ten sa mi viac pacil vo filmovom podani aj ked bol uplne iny ako kniha..
[9]: to som rada :D uz som sa bala, ze koli nemu tu budu padat na moju hlavu slovne kamene :D
[10]:[11]: HP ma  pri prvych dvoch dieloch sklamal, ano trojka je moja oblubena, rezio si splhnul :-D a ako citam tak nie len u mna! :-D
Chodila som na odbornu zdruzenu.. vies, to co sme si ako navrhari navrhli, museli sme aj vedet usit ??? ups, bolo to mucenie :-D
-pocula som o obidvoch, vsak myslela som tu predlzenu verziu.. to druhe by uz bol fakt nedosiahnutelny sen :-D
[12]: jj dalo mi to trosku prace, ale myslim ze to stoji za to !:D mas pravdu, ja by som svoje dielo nedovolila s filmovat, museli by byt vysoke garancie.. moze byt trochu iny ale nesmie byt uplen iny a uz vobec nie vydesit :-D dik :-)
[13]:[14]: su Mayovky, ktory by ta myslim neurazili.. vazne je to o niecom inom :) Vies ze som chcela pisat aj o HP? Ale.. ale jednotka by bola karikatura a trojka klasika, navyse to by asi chcelo rozpisat vsetky diely a to si radsej nechame na inokedy, vela miesta by to zabralo :-D kto by to potom cital? :-D
-filmova adaptacia Hviezdneho prachu ma vobec nenatchla.. ako si som jej neprisla na chut :-D stym pisanim podla filmu je mozno hacik vtom ze sa boja nieco zmenit, pustit svoju fantaziu na spacir.. pri sfilmovani naopak to robia (asi hlavne koli rozpoctu?) ;-)
[16]: dik, ono najskor prisiel napad.. a potom som zistila, ze by sa dalo upravit na temu tyzdna :-D jasne, len sa mi to teraz nechce hned sem davat.. dam ju sem pondelok, ak pockas, alebo poslem po icq.. ale ona je taka, eh ina :-D neni taka pekna a jemna ako ta tvoja.. :-D
[17]: nespominam si ze by som to citala, ci videla.. urcite si to pozrem :-)

19 Vendy Vendy | Web | 10. července 2011 v 20:18 | Reagovat

Hlavu XXII. si přečti, nebo se podívej na film, je to vážně dobré.
K té prodloužené verzi - nevím, jestli ti to půjde, ale prodloužené verze jsem viděla na Uložto, tam si je můžeš stáhnout - jen nezapomeň stáhnout i titulky. Odkaz:
http://www.uloz.to/hledej/?q=spolecenstvo+prstenu+rozsirena+verze
Prodloužená verze je fakt daleko lepší než kinoverze!

20 Beatricia Beatricia | Web | 10. července 2011 v 20:33 | Reagovat

Ďakujem ti pekne, moja...zatancujeme si také. Hej? :-)  :-)  :-D

21 Lucerna Lucerna | Web | 10. července 2011 v 21:51 | Reagovat

[19]: film Hlava XXII som si uz stiahla a zajtra to planujem pozret :-D
diiik moc za odkaz, stiahnem si to :-)

22 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 12. července 2011 v 13:27 | Reagovat

[21]: Tak napiš, jestli se ti to líbilo, ne každému to sedne ...

23 ratuska ratuska | Web | 28. července 2011 v 10:16 | Reagovat

Jak já se děsím chvíle, kdy mi zfilmují Temnou věž od Kinga... Ráda bych řekla, že se na to radši nepodívám, ale odolám?

24 free_viagra free_viagra | E-mail | Web | 29. dubna 2015 v 19:29 | Reagovat

Hello!
<a href="http://fast4delyvery4viagra.com/">free viagra</a> , <a href="http://fast4delyvery4cialis.com/">buy cialis online wthout prescription</a> ,

25 generic generic | E-mail | Web | 1. května 2015 v 12:34 | Reagovat
26 cheap_viagra cheap_viagra | E-mail | Web | 15. července 2015 v 11:33 | Reagovat
27 with with | E-mail | Web | 15. července 2015 v 11:33 | Reagovat
28 viagra_online viagra_online | E-mail | Web | 28. července 2015 v 1:12 | Reagovat
29 generic_cialis generic_cialis | E-mail | Web | 29. října 2015 v 3:30 | Reagovat
30 cialis_canada cialis_canada | E-mail | Web | 16. listopadu 2015 v 1:04 | Reagovat
31 natural_viagra natural_viagra | E-mail | Web | 16. listopadu 2015 v 19:27 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama